English Home
Νέα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας


Ο Mεγαλύτερος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Έρευνας και Καινοτομίας για Παιδιά Έρχεται για Πρώτη Φορά στο Βόλο

Το FIRST LEGO League που για τη φετινή σχολική χρονιά 2017 - 2018 τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου,  έχει τίτλο «HYDRODYNAMICS» και προκαλεί περισσότερα από 300,000 παιδιά σε όλο τον κόσμο, να μάθουν τα πάντα για το νερό και την χρήση του. Οι μικροί μας φίλοι λειτουργώντας ως μικροί μηχανικοί και επιστήμονες καλούνται να λύσουν προβλήματα και να σκεφτούν ιδέες. Ποιες είναι οι χρήσεις του νερού, πώς μπορούμε να το κινήσουμε και ποια τα οφέλη μας από αυτό; Τι μπορεί να κάνει η δύναμη της ροής και πού χρησιμοποιείται είναι μερικά από τα ερωτήματα που τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν μέσα από την ομαδική δουλειά.
Η έναρξη του φετινού διαγωνισμού πραγματοποιείται τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο του 2018 με  προκριματικούς σε Αθήνα, Βόλο, Θεσσαλονίκη, Κρήτη & Ξάνθη. Από τις ομάδες που συμμετέχουν, το 1/3 θα εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στο μεγάλο τελικό που θα πραγματοποιηθεί το Μάρτιο του 2018 στη Θεσσαλονίκη. Στον προκριματικό του Βόλου, που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη χρονιά την  Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, διαγωνίζονται  περισσότερα από 100 παιδιά από Λάρισα και Καρδίτσα και Βόλο, θα διαλέξουν και θα λύσουν ένα ρεαλιστικό πρόβλημα σχετικά με το νερό σε μία μεγάλη γιορτή μάθησης και διασκέδασης. Αποκλειστικοί τοπικοί συνεργάτες  της διοργάνωσης στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας είναι είναι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και η ομάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής TALOS. Αποκλειστικός διοργανωτής για την Ελλάδα και την Κύπρο είναι το Φιλεκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο eduACT που έχει σαν στόχο την προώθηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών και την τεχνολογία. Εκτός από την γνώση, η ενασχόληση με την Ρομποτική προάγει την επικοινωνία, την δημιουργικότητα και την διασκέδαση. Με εφαρμογή σε πολλούς τομείς και με πολλά οφέλη, η ρομποτική αποτελεί εργαλείο του μέλλοντος και επειδή το μέλλον ανήκει στα παιδιά, ευχόμαστε απλά για μια ακόμη χρονιά καλή επιτυχία σε όλους !

Δελτίο Τύπου

 

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική Πήγε στα Χωριά του Αν. Πηλίου

Το Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συνεχίζουν, μέσω υλοποίησης δημιουργικών δραστηριοτήτων, την παιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών και των μαθητριών των Δημοτικών Σχολείων της Τσαγκαράδας και του Ανηλίου. Στο πλαίσιο αυτό ομάδα φοιτητριών, με την καθοδήγηση και τον συντονισμό των συνεργατών του ΠΘ κ.κ. Γιώργου Πρώια και Σπύρου Κούρια και με την συμμετοχή μέλους ΔΕΠ, την Τρίτη23/1/2018 στο Ανήλιο και την Τετάρτη 31/1/2018 στην Τσαγκαράδα, πραγματοποίησαν διδακτική παρέμβαση εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες  όλων των τάξεων των δύο σχολείων αντιμετώπισαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό το πρωτόγνωρο για αυτούς εκπαιδευτικό περιβάλλον. Ξεκινώντας από μια εισαγωγική συζήτηση αναφορικά με τα ρομπότ και τις επιπτώσεις χρήσης τους στην ανθρώπινη ζωή, οι συντελεστές της διδακτικής παρέμβασης έφεραν τα παιδιά σε επαφή με βασικές έννοιες και διαδικασίες προγραμματισμού, ενεργοποίησαν την φαντασία τους για εξεύρεση λύσεων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, δουλεύοντας με διαφορετικά  σενάρια οι μικρότερες και οι μεγαλύτερες τάξεις, κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν τα δικά τους ρομπότ τα οποία τελικά και έθεσαν σε κίνηση ανεβάζοντας τον ενθουσιασμό τους στα ύψη.

Δελτίο Τύπου

 

Πρόγραμμα Ευαισθητοποίησης Μικρών Παιδιών για το Θαλάσσιο Περιβάλλον από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο ‘Water World Adventure’  και θέμα τον ‘θαλάσσιο γραμματισμό’ των μικρών παιδιών. Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση μαθητών προσχολικής ηλικίας σχετικά με την σπουδαιότητα του θαλάσσιου περιβάλλοντος, η ενημέρωση τους για τους κινδύνους που το απειλούν, αλλά και η γνωριμία τους με τους τρόπους που συμβάλλουν στην προστασία του.  Στο πλαίσιο του προγράμματος πρόκειται να δημιουργηθεί πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, το οποίο θα διατίθεται ελεύθερα στο διαδίκτυο. Το υλικό,  το οποίο θα έχει την μορφή διαδραστικού εικονογραφημένου παιδικού ψηφιακού βιβλίου, μέσα από μια ιδιαίτερα ελκυστική για τα παιδιά ιστορία θα αναπτύσσει τις βασικές αρχές του θαλάσσιου γραμματισμού. Οι αρχές  αυτές αφορούν σε ζητήματα όπως η ποικιλία των θαλασσίων οικοσυστημάτων, η σχέση του θαλάσσιου περιβάλλοντος με τον καιρό και το κλίμα, η σπουδαιότητα της θάλασσας για την εξέλιξη και την διατήρηση της ζωής στην Γη και άλλα.
Παράλληλα με την οικολογική, το πρόγραμμα και το αντίστοιχο υπό δημιουργία εκπαιδευτικό υλικό εστιάζει και στην διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση των μικρών παιδιών, καθώς οι θάλασσες αποτελούσαν ανέκαθεν σημαντικότατα πολιτισμικά σταυροδρόμια και πεδία ανταλλαγής τόσο υλικών όσο και πολιτισμικών αγαθών.  Η οικολογική και διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών επιτυγχάνεται μέσα από μια ιστορία που ακολουθεί αφενός τα μοτίβα των παραδοσιακών παραμυθιών, ενώ παράλληλα έχει στοιχεία ενός παιχνιδιού θησαυρού. Τα παιδιά που θα χρησιμοποιήσουν το υλικό  γίνονται τα ίδια πρωταγωνιστές της ιστορίας και αναζητούν έναν κρυμμένο θησαυρό. Στο κυνήγι της αναζήτησης θα κάνουν ένα μεγάλο ταξίδι στον ωκεανό, θα παρατηρήσουν διάφορα φαινόμενα που σχετίζονται με το θαλάσσιο περιβάλλον, θα ‘συνομιλήσουν’ με πολλά και διαφορετικά πλάσματα μέχρις ότου στο τέλος επιστρέψουν στο σημείο απ’ όπου ξεκίνησαν έχοντας ‘κατακτήσει’ τον θησαυρό.

Δελτίο Τύπου

 

Εναρκτήρια Συνάντηση του Προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «European Sport Leadership Programme - ESLP»  στη Μούρθια, Ισπανία  την 22 & 23 Ιανουαρίου 2018

Τη Δευτέρα 22 και την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο UCAM της Μούρθια, Ισπανία  η εναρκτήρια συνάντηση του Προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «European Sport Leadership Programme - ESLP».

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι από  πέντε πανεπιστήμια  και πιο συγκεκριμένα από: την Ισπανία, (UCAM, Murcia), την Ελλάδα, (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), την  Τουρκία, (Pamukkale University), την Μάλτα (University of Malta)  και την Ιταλία (University of Rome "Foro Italico").

Το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας εκπροσώπησαν ο Καθηγητής του ΤΕΦΑΑ, κ. Αθανάσιος Κουστέλιος και ο κ. Χαράλαμπος Σαμαντζής, Οργανωτικός Υπεύθυνος της Σχολής Δια Βίου Μάθησης του ΠΘ.

Φωτογραφικό Υλικό:
Φωτογραφία 1, Φωτογραφία 2, Φωτογραφία 3

 

Για Τρίτη Συνεχή Χρονιά το ΤΕΦΑΑ ΠΘ με έδρα τα Τρίκαλα, Πόλος Έλξης 42 Φοιτητών από 17 Χώρες του Κόσμου

To “Εντατικό Πρόγραμμα Μαθημάτων» στην Ψυχολογία της Άσκησης και του Αθλητισμού, που διοργανώνει το European master in sport and exercise psychology του ΤΕΦΑΑ ΠΘ με έδρα τα Τρίκαλα, ακολουθώντας την επιτυχία των προηγούμενων ετών, επαναλαμβάνεται και φέτος για τρίτη συνεχή χρονιά. Οι συμμετέχοντες πέρυσι απόλαυσαν ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον και είχανε την ευκαιρία να γνωρίσουν την Ελληνική κουλτούρα και φιλοξενία κατά τη διάρκεια ενός υψηλής ποιότητας εντατικού προγράμματος μαθημάτων από Καθηγητές που προέρχονται από 10 χώρες της Ευρώπης και 5 καθηγητές της ΣΕΦΦΑ ΠΘ.

Χαρακτηριστικά κάποιοι από αυτούς δήλωσαν στην αξιολόγηση του προγράμματος:
«Σπουδαία εμπειρία!  Ευκαιρία ζωής να συναντήσει κανείς τόσους φοιτητές και τόσους σπουδαίους καθηγητές μέσα σε έξι μόνο μέρες από τόσα διαφορετικά και σπουδαία πανεπιστήμια..»
«Πέρασα καταπληκτικά. Το να μπορείς να συναντήσεις τόσους Καθηγητές από όλο τον κόσμο ήταν μια καταπληκτική εμπειρία».

«Το πανεπιστήμιό μας, γίνεται συχνά πόλος έλξης διεθνών φοιτητών» τονίζει ο διευθυντής του μεταπτυχιακού προγράμματος και νέος Κοσμήτορας της ΣΕΦΑΑ ΠΘ Παπαϊωάννου Αθανάσιος. Και συνεχίζει «Στο διετές μεταπτυχιακό μας πρόγραμμα «European Master in Sport & Exercise Psychology» έχουν φοιτήσει από το 2010 έως σήμερα πάνω από 50 διεθνείς φοιτητές που προέρχονται από 30 χώρες του κόσμου όπως και από την Ελλάδα φυσικά. Όλοι φεύγουν πάντα με τις καλύτερες εντυπώσεις.»

Στην γιορτή αυτή της πολύ-πολυτισμικότητας, θα συμμετάσχουν φέτος  42 φοιτητές από 17 χώρες: Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, ΗΠΑ, Ιράν, Ισπανία, Ιταλία, Καναδά, Κίνα, Μαλαισία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σουηδία, Φινλανδία, Χιλή.
Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης και Ποιότητας Ζωής
ΤΕΦΑΑ ΠΘ
http://postgrad.pe.uth.gr/pse/index.php/el/
http://lab.pe.uth.gr/psych/index.php?lang=el

Αφίσσα

 

Εναρκτήρια Συνάντηση της Ερευνητικής Υποδομής OMIC-ENGINE στη Λάρισα την 18 & 19 Ιανουαρίου 2018

Την Πέμπτη 18 και την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο "Ιπποκράτης" της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας η εναρκτήρια συνάντηση της Ερευνητικής Υποδομής OMIC-ENGINE.
Η Ερευνητική Υποδομή OMIC-ENGINE είναι μία από τις 19 ερευνητικές υποδομές εθνικής εμβέλειας που χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020" του ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισμός της OMIC-ENGINE ανέρχεται σε 4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1,8 εκατ. αντιστοιχούν στo Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας που έχει καθήκοντα συντονιστή. Συμμετέχουν επίσης ερευνητικές ομάδες των Πανεπιστημίων Πατρών, Θράκης, Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Γεωπονικό Αθηνών, του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.
Η OMIC-ENGINE στοχεύει στη διεπιστημονική έρευνα και ανάπτυξη με μεθόδους Συνθετικής Βιολογίας για εφαρμογές στο Αγροδιατροφικό Σύμπλεγμα και τα Φάρμακα. Η Συνθετική Βιολογία είναι η επιστήμη αιχμής που συνθέτει βιολογικούς οργανισμούς με νέες ιδιότητες που είναι χρήσιμες για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Την συνάντηση χαιρέτισαν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γεώργιος Πετράκος και ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κωνσταντίνος Αγοραστός.
Ο Πρύτανης, αφού παρατήρησε ότι η έρευνα καταφέρνει να βρίσκει διεξόδους και ν' ανθίζει στην Ελλάδα παρά την κρίση, σημείωσε ότι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας συμμετέχει σε τρεις από τις 19 ερευνητικές υποδομές του Εθνικού Χάρτη Ερευνητικών Υποδομών. Τόνισε ότι η OMIC-ENGINE είναι η μόνη από τις ερευνητικές υποδομές που δραστηριοποιείται κυρίως εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης, γεγονός που δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις για αυτήν. Επεσήμανε τέλος ότι η λειτουργία των ερευνητικών υποδομών είναι σημαντική ευκαιρία τόσο για άριστη έρευνα και συνεπώς καλές δημοσιεύσεις και ερευνητική αναγνώριση, όσο και για σύνδεση με την παραγωγή με την ανάπτυξη νέων προϊόντων και λύσεων που έχει ανάγκη η βιομηχανία και η κοινωνία.
Ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι η OMIC-ENGINE είναι αποτέλεσμα της αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ Περιφέρειας και Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που ξεκίνησε, για το σκοπό της ανάπτυξης ερευνητικών υποδομών, το 2013 και συνεχίζεται με αρμονία. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας, πιστεύοντας στις δυνατότητες του αγροδιατροφικού συμπλέγματος που εξυπηρετεί η Ε.Υ. OMIC-ENGINE, στήριξε έμπρακτα την προσπάθεια με κατάλληλες παρεμβάσεις σε πέντε Γενικούς Γραμματείς Έρευνας & Τεχνολογίας από την πρώτη υποβολή της πρότασης μέχρι την τελική ένταξή της.
Στη συνέχεια της πρώτης μέρας ακολούθησαν ομιλίες του Συντονιστή της υποδομής, Καθ. Κωνσταντίνου Ματθιόπουλου, των συντονιστών των εργασιών της υποδομής, Αν. Καθ. Καλλιόπης Παπαδοπούλου (Κοινές Ερευνητικές Δραστηριότητες), Αν. Καθ. Αικατερίνης Μούτου (Παροχή Υπηρεσιών) και Αν. Καθ. Δημητρίου Καρπούζα (Διάχυση, Δικτύωση και Αξιοποίηση Αποτελεσμάτων), και παρουσιάσεις των ερευνητικών δυνατοτήτων και κατευθύνσεων των εταίρων.

Δελτίο Τύπου

Φωτογραφικό Υλικό:
Φωτογραφία 1, Φωτογραφία 2, Φωτογραφία 3, Φωτογραφία 4, Φωτογραφία 5, Φωτογραφία 6, Φωτογραφία 7, Φωτογραφία 8, Φωτογραφία 9, Φωτογραφία 10, Φωτογραφία 11, Φωτογραφία 12, Φωτογραφία 13, Φωτογραφία 14, Φωτογραφία 15

 

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα  ERASMUS+  στο ΤΕΦΑΑ με τίτλο «European Sport Leadership Programme - ESLP»

Στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS+ «European Sport Leadership Programme – ESLP» συμμετέχουν  πανεπιστήμια  από πέντε χώρες της Ευρώπης και πιο συγκεκριμένα από: την Ισπανία, (UCAM, Murcia), την Ελλάδα, (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), την  Τουρκία, (Pamukkale University), την Μάλτα (University of Malta)  και την Ιταλία (University of Rome).

Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση της διοίκησης των αθλητικών οργανισμών των πανεπιστημίων. Επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι η αύξηση της συμμετοχής των φοιτητών/τριών σε δραστηριότητες αθλητισμού & αναψυχής, η προώθηση του εθελοντισμού  και η βελτίωση της υγείας των φοιτητών/τριών μέσω του αθλητισμού.

Επιστημονικός υπεύθυνος για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είναι ο κ. Αθανάσιος Κουστέλιος, Καθηγητής του ΤΕΦΑΑ.

 

Καταπολέμηση της Kάμπιας του Πεύκου στο Αστικό Περιβάλλον

Oλοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα LIFE PISA « Καταπολέμηση της κάμπιας του πεύκου στο αστικό περιβάλλον», με επιστημονικό αντικείμενο την οικολογική αντιμετώπιση της κάμπιας του πεύκου σε αστικές περιοχές. Η κάμπια του πεύκου προκαλεί σημαντικά προβλήματα στη δημόσια υγεία, προκαλώντας άσθμα, επιπεφυκίτιδες, δερματίτιδες κ.α., ιδίως σε παιδιά, ενώ υποβαθμίζει και τον χαρακτήρα αναψυχής πάρκων, δημοσίων χώρων κτλ. Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα LIFE PISA υλοποιήθηκε από το Τμήμα Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με υπεύθυνο τον Καθηγητή Χρήστο Αθανασίου.
Θέμα προερχόμενο από την ερευνητική εργασία με τίτλο “Evaluation of pheromone trap devices for the capture of Thaumetopoea pityocampa (Lepidoptera: Thaumetopoeidae) in southern Europe” φιλοξενήθηκε στο εξώφυλλο Ιουνίου 2017, του έγκριτου διεθνούς περιοδικού Journal of Economic Entomology, που εκδίδεται από την Εντομολογική Εταιρεία της Αμερικής (Entomological Society of America), Πρόκειται για «λιτανεία» από κάμπιες του πεύκου (T. pityocampa) στο Πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου, μπροστά στο κτίριο Παπαστράτου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο του LIFE PISA για πρώτη φορά μελετήθηκε η κάμπια του πεύκου ταυτόχρονα σε όλες τις παραμεσόγειες περιοχές, ενώ επιστημονική μελέτη στην Ελλάδα ανίχνευσε και ονόμασε ένα νέο είδος κάμπιας των πεύκων στην Ελλάδα, το Thaumetopoea hellenica, που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει Θαυματοποιός η Ελληνική.
Περισσότερες πληροφορίες: http://www.lifepisa.eu/

Εξώφυλλο
Report

 

Νέες Διαστημικές Περιπέτειες για την Ομάδα TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Τον Μάρτιο του 2017 πέντε ομάδες από ελληνικά σχολεία είχαν την τιμή να βρίσκονται στις 45 νικήτριες ομάδες που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν στην τρίτη φάση του πρώτου ευρωπαϊκού διαγωνισμού Astro Pi, όπως ανακοίνωσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (European Space Agency-ESA). Οι μαθητές των ομάδων αυτών είδαν τα πειράματά τους να εκτελούνται στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 184 ομάδες από 15 ευρωπαϊκές χώρες και περισσότεροι από 1.800 μαθητές σχεδίασαν πειράματα για τον ISS (Διεθνή Διαστημικό Σταθμό).
Οι πέντε ομάδες από την Ελλάδα που συμμετείχαν στην τελική φάση του διαγωνισμού, ήταν οι: TALOS ed-UTH-robotix (Εργαστήρια Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας), Weightless Mass (Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου), 49th Astro Pi Teamwork (49ο Δημοτικό Πατρών), Astro Traveller (12ο Δημοτικό Πετρούπολης) και GKGF-1 (Γυμνάσιο Κανήθου).
Astro Pi είναι το όνομα ενός μικρού υπολογιστή που αναπτύχθηκε από το Ίδρυμα Raspberry Pi, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Διαστήματος του Ηνωμένου Βασιλείου και της ESA (Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία). Υπάρχουν ήδη δύο Astro Pi πάνω στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, όπου είναι εφοδιασμένα με αισθητήρες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να «τρέξουν» επιστημονικά πειράματα. Ο πρώτος διαγωνισμός Astro Pi είχε ως στόχο να σχεδιάσουν οι μαθητές ένα επιστημονικό πείραμα που μπορεί να «τρέξει» με τη χρήση αισθητήρων Astro Pi και να γράψουν τον κώδικα προγραμματισμού του Astro Pi, ώστε να εκτελεστεί αυτό το πείραμα στον ISS. Τα δεδομένα που θα παράγονται από τα πειράματα στο διάστημα, θα στέλνονται πίσω στη Γη και θα διανέμονται στις ομάδες. Οι μαθητές έτσι είχαν την ευκαιρία να εργαστούν σαν πραγματικοί επιστήμονες και να αναλύσουν δεδομένα που συλλέγονται στο διάστημα.
Τον Οκτώβριο του 2017 μαθητές του TALOS που παρακολουθούν μαθήματα προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης, θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό AstroPi  της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας (ESA), με στόχο να εκτελεστεί ο κώδικας των πειραμάτων τους στον ISS!
Το όνομα της ομάδας μας φέτος είναι ASTROCODE και η ιδέα που κατατέθηκε ως πρόταση στην 1η φάση του διαγωνισμού αφορά την ανίχνευση ταλαντώσεων ή περιστροφών του ISS γύρω από του άξονά του λόγω διάφορων αιτιών όπως πιθανή μετατόπιση φορτίου, σύνδεση με άλλο διαστημικό όχημα, τυχαία πρόσκρουση με μικρομετεωρίτη, αλλαγή θέσης ηλιακών συλλεκτών κτλ. Για την ανίχνευση όλων των παραπάνω και την πυροδότηση κατάλληλων alarms,σε περίπτωση παραβίασης τιμών μετρήσεων εκτός των αποδεκτών ορίων, θα χρησιμοποιηθούν οι αισθητήρες accelerometer (επιταγχυσιόμετρο) και gyroscope (γυροσκόπιο).
Ο εξοπλισμός που θα έχουν στη διάθεσή τους οι μαθητές αφορά ειδική πλακέτα με αισθητήρες που ονομάζεται Raspberry Pi SenseHat.
Η ESA (Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία) μας ενημέρωσε ότι η ιδέα μας προκρίθηκε στην 2η φάση, κατά το διάστημα της οποίας (7/11/2017) - 7/2/2018 οι μαθητές θα γράψουν το κώδικά τους και θα προγραμματίσουν το Astro Pi ώστε να εκτελεστεί το πείραμά τους στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).
Η 3η φάση θα αφορά ανάλυση των δεδομένων και εξαγωγή ποιοτικών συμπερασμάτων. Άλλη μία μεγάλη επιτυχία για την ομάδα TALOS, τους εκπαιδευτές, τα παιδιά και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με τη μεγάλη προβολή που θα δοθεί μέσω του συγκεκριμένου διαγωνισμού.
Εμείς από την πλευρά μας ευχόμαστε καλή επιτυχία στους προγραμματιστές και μικρούς μας αστρο-επιστήμονες!

Δελτίο Τύπου

 


Σελίδα 5 από 37