English Home
Νέα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας


Σχέδιο LEAP, Πρόγραμμα ERASMUS+

Η τριτοβάθμια εκπαίδευση προετοιμάζει τους φοιτητές με πολλαπλούς τρόπους για να δράσουν αποτελεσματικά στο μέλλον ως επαγγελματίες και ενεργοί πολίτες: χτίζει γνώση, χτίζει την ικανότητα των φοιτητών να μαθαίνουν δια βίου, και προετοιμάζει τους φοιτητές για τη μετάβαση τους από τον ακαδημαϊκό χώρο μάθησης στον κόσμο της εργασίας και της αγοράς.

Σύμφωνα με τον Ατζέντα για τον Εκσυγχρονισμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης (Modernization Agenda for Higher Education) η τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις για την ανάπτυξη κριτικά σκεπτόμενων, δημιουργικών, και ευπροσάρμοστων ενηλίκων (Βασιλείου): την οικονομική κρίση, την ανεργία των νέων, την ενσωμάτωση νέων πρακτικών και μεθοδολογιών στη μάθηση, και άλλες. Μια από τις σημαντικές προκλήσεις είναι ότι, ειδικά σε τομείς καινοτομίας, γνώσεις που αποκτούν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια των σπουδών τους θα μπορούσαν να θεωρηθούν παλαιωμένες λίγα μόλις χρόνια μετά την αποφοίτηση τους. Αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό συνέπεια της γρήγορης εξέλιξης της τεχνολογίας που έχει ως αποτέλεσμα υπηρεσίες και προϊόντα που πρόσφατα θεωρούνταν καινοτόμα να φαίνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα κοινά και να αντικαθίστανται από πιο προηγμένα. Η γρήγορη αυτή εξέλιξη σημαίνει ότι κάποιες από τις βασικές δεξιότητες που είναι επιθυμητό να αναπτύσσει η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι, πέρα από τη βασική γνώση, η κριτική σκέψη και η ικανότητα της μάθησης δια βίου έτσι ώστε οι σημερινοί φοιτητές και αυριανοί επαγγελματίες να μπορούν να βρίσκονται στη αιχμή του τομέα τους σε όλη τη σταδιοδρομία τους. Επιπλέον, για να υποστηρίξει αποτελεσματικά η τριτοβάθμια εκπαίδευση την ομαλή μετάβαση των φοιτητών στο χώρο της εργασίας, είναι επιθυμητό να εκθέτει τους φοιτητές σε βιομηχανικές καλές πρακτικές κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Αυτή η έκθεση μπορεί να επιτευχθεί σε ένα βαθμό με θεωρητικό τρόπο μέσα από συγκεκριμένα μαθήματα. Εξίσου σημαντική όμως για την ανάπτυξη εμπειρίας είναι η πρακτική ενασχόληση των φοιτητών με σχετικές διαδικασίες μέσω δραστηριοτήτων που προσομοιώνουν τον τρόπο με τον οποίο η βιομηχανία χρησιμοποιεί τη γνώση.

Το ερευνητικό σχέδιο LEAP στοχεύει στην οικοδόμηση εμπειρίας φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως πολυτεχνικών σχολών, σχετικά με αναδυόμενες πρακτικές ευέλικτης σχεδίασης (agile and lean design) στη βιομηχανία. Οι πρακτικές αυτές συμβάλλουν στο σχεδιασμό λύσεων που ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες εξοικονομώντας παράλληλα πόρους. Στην ευέλικτη σχεδίαση ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός προϊόντος δεν είναι χωριστές διαδικασίες. Αντίθετα, ο σχεδιασμός ενσωματώνεται σε όλη τη διαδικασία της υλοποίησης εξασφαλίζοντας ότι το τελικό προϊόν αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις προσδοκίες των καταναλωτών ειδικά όταν οι προδιαγραφές του προϊόντος εξελίσσονται ή δεν είναι πλήρως κατανοητές από την αρχή.

Περισσότερες πληροφορίες

 

Επίσκεψη των φοιτητών του Τ.Β.Β στο Γενικό Χημείο του Κράτους

Επίσκεψη στο Γενικό Χημείο του Κράτους στην Αθήνα, πραγματοποίησε το Γ’ και Δ’ έτος του Τμήματος Βιοχημείας-Βιοτεχνολογίας, την Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι φοιτητές παρακολούθησαν δραστηριότητες των εργαστηρίων όπως την ανάλυση υλικών συσκευασίας των τροφίμων, και την ανάλυση χημικής σύστασης κοσμημάτων όπου συχνά εντοπίζονται συστατικά που προκαλούν τοξικές αντιδράσεις στους καταναλωτές.
Οι φοιτητές επισκέφθηκαν επίσης την Εθνική Μονάδα Μετρολογίας η οποία είναι επιφορτισμένη με τη βαθμονόμηση των συσκευών που χρησιμοποιούνται για μετρήσεις στα εργαστήρια Βιοχημείας στη χώρα μας.

Φωτογραφία

 

Χριστούγεννα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Π.Θ

ΣΑΒΒΑΤΟ 17/12/16
Χριστουγεννιάτικη Γιορτή του Π.Θ.
Το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου και ώρα 5.00 το απόγευμα, στο Αμφιθέατρο «Γιάννης Κορδάτος», τα παιδιά πρόσφυγες που διαμένουν στη δομή φιλοξενίας «ΜΟΖΑ» τραγούδησαν, έπαιξαν και χόρεψαν μαζί μας, στη χριστουγεννιάτικη γιορτή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η γιορτή επιφύλασσε πολλές εκπλήξεις για τους μικρούς μας φίλους:
- η Ομάδα Θεάτρου “Δον Κιχώτες” παρουσίασε την παιδική παράσταση «Φιόγκος και Κορδέλα», μια εξωφρενική πρωτοχρονιάτικη περιπέτεια για παιδιά και μεγάλους!
- Η Μικτή Χορωδία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ερμήνευσε παραδοσιακά και ευρωπαϊκά χριστουγεννιάτικα τραγούδια, με σολίστ τις Κατερίνα Ιωαννίδου, Αναστασία Παζαρίδη, Αγγελική Πατακιούτη. Στο πιάνο συνόδευσε η Κασσιανή Αμυγδαλίτση. Καλλιτεχνική Διεύθυνση και Μουσική Επιμέλεια :Νικόλαος Χιώτογλου.
- Ήταν και ο Αι Βασίλης εκεί, και μοίρασε στα παιδιά δώρα και νόστιμες λιχουδιές!

ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2016
Γιορτές μαζί
Μαζί αυτοσχεδιάζουμε, μαζί μαθαίνουμε, μαζί προσπαθούμε,
μαζί τραγουδάμε, μαζί εκφραζόμαστε.

Την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 12.00 το μεσημέρι, στο αμφιθέατρο «Γιάννης Κορδάτος» του Συγκροτήματος Παπαστράτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, τα Μουσικά Σύνολα του Π.Θ. παρουσίασαν Μουσικές Δράσεις με λόγο και ήχο σε συνεργασία με νέους πρόσφυγες. Στην εκδήλωση σύμπραξης των Μουσικών Συνόλων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με νέους πρόσφυγες ταξιδέψαμε σε μουσικές και σε αφηγήσεις, φτιάχνοντας ένα μωσαϊκό από διαφορετικά είδη μουσικών γεύσεων.
Παιχνίδια με το λόγο και αναζητήσεις με τον ήχο έδωσαν ένα καινούργιο νόημα στις φετινές γιορτές, το νόημα του “μαζί”. Στο ταξίδι αυτό μας υποστήριξαν φιλικά με τη συμμετοχή τους μουσικοί της πόλης του Βόλου. Την επιμέλεια και τη μουσική εμψύχωση είχε η Μαρία Θωίδου, μέλος ΕΕΠ, υπεύθυνη των Μουσικών συνόλων του Π.Θ.

ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2016
Εκδήλωση: Παίζω (σ)το Παιχνίδι των Παιδιών
Στo πλαίσιο του μαθήματος ΚΑΘημερινό Επιτελεστικό ΠΡΑΓΜΑ του Τμήματος Αρχιτεκτόνων-Μηχανικών με υπεύθυνο τον Καθηγητή κ. Ζήση Κοτιώνη, οι φοιτήτριες/-ες του μαθήματος διοργάνωσαν μια εκδήλωση-παιχνίδι, στην παραλία του Βόλου, έξω από το κτίριο Παπαστράτου. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και έπαιξαν γονείς και παιδιά. Στόχος αυτού του παιχνιδιού ήταν η συνάντηση, η γνωριμία, η συνύπαρξη και εν τέλει η συνεργασία, τόσο των ντόπιων και των προσφύγων, όσο και των μικρών και των μεγάλων.
Συγκέντρωση παιδαγωγικού υλικού:
Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων του Π.Θ, συγκεντρώθηκε παιδαγωγικό υλικό για την ενίσχυση της εκπαίδευσης των προσφύγων που διαμένουν στη δομή φιλοξενίας «ΜΟΖΑ».

Φωτογραφία 1, Φωτογραφία 2, Φωτογραφία 3, Φωτογραφία 4

 

Εργαστήρια Ρομποτικής - Νέος Κύκλος: από 15/1/2017 και κάθε μήνα

Από τον Οκτώβριο ’16, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε συνεργασία με την Εταιρία Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας του Π.Θ. και την Επιτροπή Ερευνών, διοργανώνει για «ανήσυχους» μαθητές ηλικίας 5-15 ετών, δημιουργικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες ρομποτικής, προγραμματισμού, τεχνολογικών αυτοματισμών και πρωτότυπων κατασκευών από ομάδα έμπειρων εκπαιδευτών και διεπιστημονική ομάδα μελών ΔΕΠ.
Δουλεύουμε και δημιουργούμε με προγραμματιζόμενες συσκευές και λογισμικά τελευταίας τεχνολογίας, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις και στις δυνατότητες κάθε ηλικίας σε πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια (20 κιτ ρομποτικής τελευταίας γενιάς, περιηγητές εδάφους, laptops τελευταίας τεχνολογίας με κατάλληλο λογισμικό, Raspberry Pi Boards, προβολικά συστήματα, WiFi), σε τμήματα αυστηρώς ολιγομελή, με ηλικιακή διαβάθμιση και εξελικτικoύς κύκλους μάθησης.
Έναρξη τμημάτων νέου κύκλου από 15/1/2017 και κάθε μήνα.

Δηλώσεις συμμετοχής στο Βιβλιοπωλείο του ΠΘ (Ιάσονος με Γαμβέτα, έναντι κτιρίου Παπαστράτου), τηλεφωνικά στα 6944965406 & 6974007962 ή ηλεκτρονικά στα email: giproias@uth.gr & kourias@uth.gr

Φωτογραφία 1, Φωτογραφία 2

 

Επίσκεψη στις Εγκαταστάσεις της Θεσσαλικής Μικροζυθοποιίας από τους Φοιτητές και τις Φοιτήτριες του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Θεσσαλικής Μικροζυθοποιίας από τους φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών οι οποίοι παρακολουθούν το μάθημα «Επιχειρησιακή Διαχείριση». Οι φοιτητές ενημερώθηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο και ιδιοκτήτη της εταιρίας κύριο Ιωάννη Ριγανέζη για τη διαδικασία παραγωγής, αλλά και για αλλά σημαντικά ζητήματα όπως η διαχείριση αποθεμάτων, ο προγραμματισμός της παραγωγής, η στρατηγική προώθησης και διανομής καθώς και για τις μελλοντικές επενδυτικές ενέργειες. Τους φοιτητές και τις φοιτήτριες συνόδεψε ο διδάσκων του μαθήματος Δρ. Αχιλλέας Μπάρλας

Δελτίο Τύπου

 

Εργαστήρια Ρομποτικής, Προγραμματισμού και Πρωτότυπης Δημιουργίας για Παιδιά (5-15 ετών)

Από τον Οκτώβριο ’16, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε συνεργασία με την Εταιρία Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας του Π.Θ. και την Επιτροπή Ερευνών, διοργανώνει για «ανήσυχους» μαθητές ηλικίας 5-15 ετών, δημιουργικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες ρομποτικής, προγραμματισμού, τεχνολογικών αυτοματισμών και πρωτότυπων κατασκευών από ομάδα έμπειρων εκπαιδευτών και διεπιστημονική ομάδα μελών ΔΕΠ. Δουλεύουμε και δημιουργούμε με προγραμματιζόμενες συσκευές και λογισμικά τελευταίας τεχνολογίας, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις και στις δυνατότητες κάθε ηλικίας σε πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια (20 κιτ ρομποτικής τελευταίας γενιάς, περιηγητές εδάφους, laptops τελευταίας τεχνολογίας με κατάλληλο λογισμικό, Raspberry Pi Boards, προβολικά συστήματα, WiFi), σε τμήματα αυστηρώς ολιγομελή, με ηλικιακή διαβάθμιση και εξελικτικoύς κύκλους μάθησης. Έναρξη τμημάτων νέου κύκλου από 15/1/2016 και κάθε μήνα.

Δηλώσεις συμμετοχής στο Βιβλιοπωλείο του ΠΘ (Ιάσονος με Γαμβέτα, έναντι κτιρίου Παπαστράτου), τηλεφωνικά στα 6944965406 & 6974007962 ή ηλεκτρονικά στα email: giproias@uth.gr & kourias@uth.gr

Δελτίο Τύπου

 

Δεν Διδάσκουμε αλλά Παίζουμε Μαζί τους

Πρώτη Συνάντηση Υποδοχής Παιδιών Προσφύγων στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, το ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, προχώρησε σε μια ακόμη καινοτόμο ενέργεια, φιλοξενώντας 70 παιδιά προσφύγων της περιοχής των Τρικάλων, προκειμένου να γνωριστούν με τους φοιτητές του Τμήματος, συμμετέχοντας σε διάφορες παιγνιώδεις δραστηριότητες. Το ανωτέρω εγχείρημα πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία την Τετάρτη 16.11.2016, στις εγκαταστάσεις του ΤΕΦΑΑ Τρικάλων, υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή κ. Γιάννη Θεοδωράκη, ο οποίος είχε και την πατρότητα της ιδέας, ενώ συμμετείχαν δεκάδες μέλη της Σχολής και φοιτητές από όλα τα έτη. Σύμφωνα με το πρόγραμμα και με το μότο "δεν διδάσκουμε αλλά παίζουμε μαζί τους", θα γίνονται στις εγκαταστάσεις του ΤΕΦΑΑ δύο συναντήσεις μηνιαίως, με στόχο να καθιερωθεί αυτή η ανθρωπιστική δράση ως εβδομαδιαίο γεγονός. Ο Κοσμήτορας της ΣΕΦΑΑ Καθηγητής Γιάννης Κουτεντάκης χαιρέτισε την πρωτοβουλία του Καθηγητή Γιάννη Θεοδωράκη αναφέροντας τα εξής: «Είναι ίσως η πρώτη φορά στην Ελλάδα που μία Πανεπιστημιακή Σχολή έρχεται τόσο κοντά με παιδιά προσφυγικών καταυλισμών, δίνοντας έτσι μαθήματα πολιτισμού προς κάθε κατεύθυνση». Κλείνοντας την πρώτη συνάντηση υποδοχής παιδιών προσφύγων, ο Καθηγητής του Τμήματος ΤΕΦΑΑ, Γιάννης Θεοδωράκης ανέφερε για τη διοργάνωση τα παρακάτω: "Όλοι εμείς φοιτητές και διδάσκοντες στο ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας θεωρούμε ότι μέσα από τα σπορ και τα παιχνίδια, μπορούμε να προωθήσουμε τις ιδέες της ισότητας στην κοινωνία, το σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την επικοινωνία των πολιτισμών, και τη συνεργασία, ανεξάρτητα από φύλο, φυλή, θρησκεία, μειονότητα, πολιτισμό, ανισότητα, αναπηρία, ή αδυναμία.

«Η επικοινωνία, ο αλληλοσεβασμός, η συνεργασία, το ομαδικό πνεύμα και η αλληλεγγύη μπορούν να καλλιεργηθούν μέσα από τα σπορ, με τον καλύτερο τρόπο. Οργανώνουμε προγράμματα άσκησης προσφύγων, γιατί πιστεύουμε ότι ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, οι ανισότητες και οι κοινωνικές διακρίσεις, δεν έχουν θέση στις σύγχρονες κοινωνίες» -Γ. Θεοδωράκης-

Δελτίο Τύπου

 

Βιωματικό Σεμινάριο Ανάπτυξης Επιχειρηματικής Ιδέας με τη Mέθοδο LEGO Serious Play

Την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε το πρώτο Βιωματικό Σεμινάριο Ανάπτυξης Επιχειρηματικής Ιδέας με τη μέθοδο LEGO Serious Play στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος CReativity in Action to promote YOung enteprerNeurShip (CRAYONS), το οποίο διεξάγεται με τη συνεργασία έξι εταίρων από 5 διαφορετικές χώρες και έναν από αυτούς να αποτελεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και συγκεκριμένα η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Ιδρύματος. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε επιτυχώς, στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με τη συμμετοχή τόσο επιχειρηματιών, εργαζομένων δημόσιων φορέων, προσωπικού ΑΕΙ και επιμορφωτικών κέντρων, αλλά και ανεξάρτητων ατόμων με ανησυχίες σχετικά με ζητήματα που αφορούν την επιχειρηματικότητα. Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν καινοτόμα εργαλεία ανάπτυξης επιχειρηματικών ιδεών καθώς και να τα εφαρμόσουν στις δικές τους προσωπικές ιδέες.

Δελτίο Τύπου

 

Conservation of Biological Diversity in the Botanical Gardens of Russia

Tην Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 15:00 στο Κεντρικό Αμφιθέατρο της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών πραγματοποιήθηκε διάλεξη με τίτλο «Conservation of Biological Diversity in the Botanical Gardens of Russia» με ομιλητές τους Καθηγητές κκ. Demidov A. και Potapova S. εκπροσώπους της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών. Η ανωτέρω διάλεξη εντάσσεται στη σειρά διαλέξεων που πραγματοποιούνται από Διακεκριμένους Επιστήμονες στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Αειφόρος Αγροτική Παραγωγή και Διαχείριση Περιβάλλοντος» του Τμήματος Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και απευθύνεται στους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, στην ευρύτερη πανεπιστημιακή καθώς και επιστημονική κοινότητα.

Δελτίο Τύπου
Φωτογραφικό Υλικό

 


Σελίδα 1 από 27